RomansWineDanube – Marketing framework for sustainable cultural  tourism development

Скраћени назив пројекта: #RomansWineDanube

Назив пројекта:

#Romans WineDanube – Маркетишки оквир за одрживи развој културног туризма

Шифра пројекта: ДРП0200337

Програм: Међурегионални програм за Дунавски регион (Interreg Danube Region Programme)

Буџет пројекта: 2.192.667,00€, од чега 1.754.133,60€ из међурегионалних фондова (80%)

125,829.00,€ међурегионални фондови (80%), учешће партнера (20%)

Трајање: 01/2024 – 06/2026

Пројектно партнерство:

Водећи партнер: ДЦЦ – Дунавски центар компетенција – Србија

Партнери на пројекту:

• Научноистраживачки центар Бистра Птуј – Словенија

• Технички универзитет у Кошицама – Словачка

Media k GmbH – Немачка

• Регионални историјски музеј Русе – Бугарска

• Општина Алба Јулија – Румунија

Zsolnay Heritage Management Nonprofit Ltd – Мађарска

• Национална туристичка организација Црне Горе – Црна Гора

• Туристичка заједница Осијек – Барањска жупанија – Хрватска

• Национална туристичка организација Украјине – Украјина

• Канцеларија за европске интеграције Владе Западнохерцеговачког кантона – Босна и Херцеговина

• Фондација Мрежа за регионални развој – Мађарска

• Завод за заштиту споменика културе Сремска Митровица – Србија

Тренутна ситуација у Дунавском региону је обележена демографским падом у руралним подручјима, неуравнотеженим социо-економским развојем и социјалном искљученошћу рањивих група. Пројекат има за циљ укључивање иновативних и инклузивних решења за управљање дестинацијом и развојем туристичког потенцијала неразвијених поддестинација са локалним акционим плановима и иновативним решењима за управљање дестинацијама. Пројекат настоји да капитализује културно наслеђе и природне ресурсе региона и створи међурегионална партнерства за креирање висококвалитетних туристичких производа и решења.

Главни очекивани резултати пројекта:

  • Модели сарадње, планови и ознаке, који воде ка новим и побољшаним туристичким понудама и побољшаним искуствима посетилаца.
  • Иновативна решења за развој и управљање поддестинацијама, односно модел за укључивање локалне заједнице и модел за туристичке опсерваторије.
  • Одржива и еколошки прихватљива решења за путовања: Зелени туристички пакети и итинерери развијени кроз сарадњу са туроператорима.
  • Нови туристички производи – пилоти: фестивали римских имепратора и фестивали вина који ће тестирати, приказати и промовисати новоразвијена решења.

Корисници ових резултата су локалне заједнице, укључујући локалне пружаоце услуга, мала и средња предузећа, организације организације цивилног друштва, културне институције у 9 поддестинација (у Србији, Словачкој, Хрватској, Мађарској, Бугарској, Босни, Румунији, Украјини и Словенији), које ће имати користи од нових инклузивна решења за управљање дестинацијама као и нове туристичке производе (фестивали који ће послужити као пилоти за тестирање решења). Корисници даље укључују рањиве групе укључујући мигранте, жене и омладину који ће бити директно укључени у развој туризма у својим под-дестинацијама, туристе кроз побољшану туристичку понуду и креаторе политика на националном и локалном нивоу у ширем Дунавском региону. Трансфер знања развијен као алат за преносивост ће даље промовисати решења развијена у оквиру пројекта и биће оријентисан на председнике и менаџере Европских културних рута, туроператоре, регионалне развојне агенције и друге заинтересоване стране укључене у развој туризма широм Дунавског региона. Овај пакет знања ће служити као средство за одрживи развој туризма и подизање укупног потенцијала Дунавског региона као туристичког макрорегиона.

Пројекат има транснационални приступ јер развој туризма и управљање дестинацијом захтевају сарадњу и прекограничну сарадњу. Усвајањем транснационалне перспективе, пројекат може искористити заједничко културно наслеђе и природно окружење Дунавског региона и створити интегрисане оквирне услове за бољу валоризацију културних и природних добара. Транснационална партнерства омогућавају размену знања, ресурса и најбољих пракси, што доводи до ефикаснијих и иновативнијих решења.

Оно што је ново и оригинално у овом пројекту јесте његов фокус на заједнички развој туризма и интеграцију инклузивних модела за управљање дестинацијом. Пројекат има за циљ да оснажи локалне заједнице, укључи их у развој туризма и да им да глас у управљању посетиоцима и туристичком понудом. Такође наглашава употребу дигиталне технологије, као што су промотивни видео снимци од 360° VR, како би се побољшала видљивост и атрактивност фестивала и поддестинација у којима ће бити имплементирани пилоти. Штавише, пројекат настоји да утиче на промене политике на транснационалном нивоу, промовишући одрживе пакете путовања и иновативна и инклузивна решења за управљање и развој туризма.

Пројекат се заснива на сертификованој рути „Римски цареви и Дунавски пут вина“, (CoE) омогућавајући даље умрежавање са заинтересованим странама дуж руте, подизање видљивости заједничког културног наслеђа и стварање импулса за нова транснационална партнерства и дизајнирање/испоруку висококвалитетних туристичких производа и услуге на нивоу руте. Културне руте представљају ресурс за умрежавање, иновације, креативност и развој културног туризма. Очекује се да ће решења сарадње и концепти развоја туризма развијени кроз овај пројекат донети значајно искуство које се може користити као модел на другим културним рутама и неформалним мрежама са специфичном темом.

Овај пројекат је подржан од стране Међурегионалног Дунавског програма (Interreg Danube Region Programme) уз суфинансирање из Међурегионалних фондова и средстава Града Сремска Митровица.

Project website: https://interreg-danube.eu/projects/romanswinedanube

Project Facebook: www.facebook.com/romanswinedanube/

Project YouTube: www.youtube.com/c/RomansWineDanube

Project Instagram: www.instagram.com/romanswinedanube/